Handelsbetingelser

___________________________________

 

Hjem.dk er en e-mærket webshop.
e-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel.
Med e-mærket er du som kunde dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel,
og samtidig bliver Hjem.dk løbende kvalitetssikret af e-mærket jurister, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel.

 


 

Generelle oplysninger: 

 

Virksomhedens juridiske navn: WWW.HJEM.DK ApS
CVR: 35251642
Adresse: Hårup Bygade 14, 8600 Silkeborg
E-mail: info@hjem.dk

 


Betaling:

Når der betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig muligheden for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 
Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. 
Dermed er du også bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.
Data du sender i forbindelse med et køb, der er betalt med et betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dataene. Hverken Hjem.dk eller andre har mulighed for at læse de sendte data. 
Beløbet for varerne du køber, trækkes først, når varerne sendes fra os. 
Derudover kan der aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved gennemførelsen af købet.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Hjem.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. 

 

Reservation af beløb

Betaler du med et Mastercard, Visa eller Visa Electron (gælder også, hvis kortet er tilknyttet Mobilepay), reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
 

På Hjem.dk kan der betales med følgende betalingsformer:

Dankort
MasterCard
Visa
Visa Electron
Google Pay
Apple Pay
Mobilepay

Man kan ikke benytte internationale kortudbydere på Hjem.dk.

 

Priser
Alle priser på Hjem.dk er i danske kroner og er inkl. 25 % moms og andre mulige afgifter.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende købspris. 
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Priserne er dagspriser. Når du handler med Hjem.dk indgås aftalen på dansk.


 
Sikkerhedsløsninger for kortbetalinger 
Der er en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med køb over nettet.
Følg dette link og læs mere om den nye sikkerhed. 

https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

 
Afbestillinger:
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling".
Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Afbestilling bør ske inden kl. 15:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Med mindre pakken allerede er afsendt. 


 
Fragt og bestilling:
På hjem.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os.
Fragtpriserne er angivet således: 
Levering til GLS Pakkeshop - Vælg et GLS udleveringssted                                   49 kr.
Gratis ved bestilling over 1.500 kr.
Levering til Posthus/Pakkeboks - Vælg en af Post Nords udleveringssteder           59 kr.
Levering til privat adresse - GLS levering direkte til din adresse                              69 kr.
Erhvervs levering - GLS eller Post Nord levering til din arbejdsplads                       69 kr.

Afhentning på adressen                                                                                              0 kr.

Mandalay havemøbler leveres til kantsten og bro-faste øer                                   199 kr. (gratis ved køb over 1500 kr.)

 

Afhentning:
Vælger du "afhentning" som leveringsmetode, får du besked på sms samt mail med et unikt udleveringsnummer, ligeså snart din ordre er klar til afhentning på vores lager - først herefter kan ordren afhentes. Alle afhentninger skal dog afhentes inden for 14 dage, ellers vil ordren blive behandlet som en almindelig returnering og beløbet blive refunderet. 

 

Leveringstid:
Leveringstiden fremgår af det enkelte varekort. 
Varer angivet ”På Lager 1-2 Hverdage” sendes samme dag, ved bestilling inden kl. 15.30.
Hvis der bestilles varer med forskellige leveringstider, leverer vi normalt alle varer samlet.

 

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende og offentlige institutioner:
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. 
• Hjem.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. 
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 
• Der på løber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.


 
Åbenlyse fejl i pris:
Vi gør opmærksom på, at vi ikke er bundet af prisfejl, hvis det burde stå dig klart, at der er tale om en fejl. Vi gør naturligvis vores bedste for, at der ikke vil ske fejl. 


 
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 365 dages fortrydelsesret, fra den dag du har modtaget varen, når du handler som forbruger hos Hjem.dk. Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Vi tilbyder dog kun 30 dages returret på Mandalay havemøbler og havehynder.

Det er nemmest at benytte vores returformular, hvis du ønsker at returnere dine købte varer.

Du kan også skrive på mail: info@hjem.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller i pakkeshoppen. 
I denne sammenhæng beder vi dig gøre GLS/Post Nord opmærksom på, at de straks skal returnere varen til Hjem.dk. 


 
Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og du hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, så sørg for at pakke returforsendelsen godt ind.

Ønsker du at udnytte fortrydelsesretten og returnere en vare, kan den vedlagte returlabel benyttes - dette koster 49 kr., som automatisk bliver modregnet de penge, du får retur. 
Mærk pakken "Ordre- eller fakturanummer" og vedlæg en kopi af købsfakturaen, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Hjem.dk. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store varer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2500 kr. Eksempelvis er udgifterne til en afhentning af Mandalay havemøbler 499 kr. 

Hjem.dk anbefaler, at varen returneres som pakkepost, så der er mulighed for at spore pakken i speditørens system, og dermed fjerne enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hjem.dk.
Derudover har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udlevering ikke har fundet sted.

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen inden for afhentningsfristen, vil pakken automatisk komme retur til os og blive behandlet som en returpakke. De reelle returomkostninger på 49 kr. vil blive modregnet de penge, du får retur. 


 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, fordi den er blevet brugt på en måde, der går ud over, hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, vil du kun modtage en delvis tilbagebetaling af købsbeløbet.

Det beløb, du får tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i nogle tilfælde kan det betyde, at du kun får refunderet forsendelsesomkostningerne.

Hvis varens originale emballage er beskadiget eller helt mangler, skal du være opmærksom på, at det kan medføre en betydelig værdiforringelse.

Vi anbefaler derfor, at du returnerer varens originale emballage i ubeskadiget stand. Vær opmærksom på, at emballagen er komplet, og sæt ikke tape direkte på den originale emballage. Et godt pejlemærke er altid at returnere varen i samme stand, som du selv ønsker at modtage den, eller give den som gave.

Hvis varen blev leveret i en yderemballage, da du modtog den, returnerer den da venligst i denne emballage, da det er den sikreste måde at forsende varen på. Hvis du derimod har modtaget varen uden yderemballage, kan du naturligvis også returnere den igen uden en yderemballage. I den sammenhæng vil vi bede dig om altid at klistre returlabelen ovenpå den oprindelige label, da dette vil øge dine chancer for at få refunderet hele købsprisen minus forsendelsesomkostningerne.

Hvis du har spørgsmål til emballagen, bedes du kontakte os, inden du returnerer varen, så vi kan undersøge, hvordan emballagen påvirker varens værdi, og om det f.eks. er muligt at få ny emballage.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vær opmærksom på, at hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget pakken. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Bemærk! Varer der returneres på efterkrav, uden omdeling eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Hjem.dk.
 

Husk! at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse. 
 
Dine returvarer skal sendes til:
Hjem.dk
Hårup Bygade 14
8600 Silkeborg
Ordrenummer:

 


Hvis der er noget galt med varen (Reklamationsret)
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Hjem.dk. 
Dette betyder, at du indenfor de 2 år har ret til at få varen repareret, ombyttet, et afslag i prisen eller på pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. 
Ved skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, almindelig slitage eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent
Er der yderligere reklamationsret eller garanti på et produkt, vil det fremgå særskilt ved købet. 

 

Anvendelse af reklamationsretten
Udfyld vores serviceformular i forbindelse med en reklamation, så går ekspeditionen hurtigere. 
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Hjem.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kunden bedes afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen til info@hjem.dk eller ved udfyldelse af serviceformular. 
Reklamationen behandles herefter, og kunden skal ikke foretage sig yderligere før instrukser er givet af Hjem.dk.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten, fejl på varer, som ikke er berettigede reklamationer eller hvor varerne modtages uden forsvarlig emballage, vil vi kontakte kunden med henblik på accept af omkostninger til forsvarlig returemballering og returforsendelse.
 

 

Tilbagesendte varer som indeholder fejl:
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Hjem.dk hvor mulige fejl er defineret og angivet af kunden ikke konstateres af Hjem.dk, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. og maks 400 kr. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning, det vil være oplyst inden testen påbegyndes.
Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@hjem.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr  


 
Er De i tvivl?

Hvis der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til Hjem.dk på info@hjem.dk
 

 

Standardfortrydelsesformular, som kun benyttes, hvis meddeles på papir

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Hjem.dk

Hårup Bygade 14

8600 Silkeborg
info@hjem.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

 

 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2024