Handelsbetingelser

Hjem.dk er en e-mærket webshop.
e-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel.
Med e-mærket er du som kunde dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel,
og samtidig bliver Hjem.dk løbende kvalitetssikret af e-mærket jurister, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel.

Generelle oplysninger:

Virksomhedens juridiske navn: www.hjem.dk ApS
CVR: 35251642
Adresse: Bergsøesvej 12, 8600 Silkeborg
Email: info@hjem.dk


Sådan handler du:
For at fortage et køb på vores site, finder du varen og klikker på knappen "Køb". 
Herefter vil du automatisk blive sendt videre til indkøbskurven. Hvis du vil lægge flere varer i din indkøbskurv finder du næste vare, enten ved at søge, eller klikke på kategorierne i menuen i toppen af siden. 

Hvis du har lagt et produkt i indkøbskurven, som du ikke ønsker, kan du klikke på knappen "tøm kurv".
Når du har lagt alle dine varer i indkøbskurven, klikker du på knappen "til bestilling". Her skal du indtaste dine oplysninger, så vi kan sende varen til dig.  På betalingssiden kan du se det samlede beløb inklusiv fragt, og i bunden af siden skal du markere at du har læst og er indforstået med forretningsbetingelserne. - Marker afkrydsningsfeltet ud for denne tekst, og klik på Godkend og betal.
Når din betaling er godkendt vil du få en ordrebekræftelse på skærmen, samt tilsendt via e-mail til din oplyste e-mail adresse.

Ordrebekræftelse:
Når du har afsendt din bestilling til os modtager du automatisk en ordrebekræftelse på din mailadresse.

Ønsker du senere at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du sende en mail til info@hjem.dk så kan vi fremsende en ny til dig.


Betaling:

På hjem.dk kan der betales med følgende betalingsformer:
Dankort
MasterCard
Maestro
Visa
Visa Electron
JCB
American Express

Mobilepay

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, 
når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en 
internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i 
den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun 
PBS, der kan læse dem. Hverken hjem.dk eller andre har mulighed for at læse dataene Beløbet for varerne 
trækkes først, når varerne sendes fra os, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt 
ved købet.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på hjem.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. 

Priser
Alle priser er i danske kroner og er inkl. 25 % moms og andre afgifter, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre 
former for betaling.


Sikkerhedsløsninger for kortbetalinger 

En ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med køb over nettet.

Følg dette link og læs mere om den nye sikkerhed. 

https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

 

Afbestillinger:
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at 
fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "
Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15:00 samme dag, som bestillingen er 
foretaget. 
 

Fragt og bestilling:

På hjem.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os.

 

Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 500,-. Gælder kun levering til GLS Pakkeshop eller Erhverv. Ellers er fragtpriserne angivet således:  

Levering til GLS PakkeShop - vælg et GLS udleveringssted 39kr.

Levering til Posthus/Pakkeboks - vælg et af Post Nords udleveringssteder 49kr.
Levering til privat adresse - GLS eller Post Nord levering direkte til din adresse 59kr.
Erhvervs levering - GLS eller Post Nord levering til din arbejdsplads 39kr.

 Leveringstid:

Leveringstids fremgår af det enkelte varekort, men varierer mellem 3-7 hverdage. Varer angivet 'På Lager’ 1-2 Hverdage.' sendes samme dag ved bestilling inden kl. 15.00.

Hvis der bestilles varer med forskellige leveringstider, leverer vi normalt alle varer samlet. Hvis du ønsker noget af din ordren leveret før, kan du kontakte os på info@hjem.dk så laver vi en dellevering.

Bemærk: Post Nord leverer også lørdag men kun til Posthus/Pakkeboks.

Priserne er dagspriser. Når du handler med hjem.dk indgås aftaler på dansk.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende:
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende 
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. 
• Hjem.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt 
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 
• Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

Er de i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Hjem.dk, at De retter henvendelse til Hjem.dk på info@hjem.dk
 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 90 dages fortrydelsesret, når du handler som forbruger hos Hjem.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Udfyld gerne vores retur-formular så går ekspeditionen hurtigere. Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@hjem.dk eller benytte vores retur-formular, der er linket til herover.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 4 dage til at sende varen tilbage til os. Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale returomkostningerne for at sende varen retur. Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Hjem.dk. Hjem.dk anbefaler, at varen returneres som pakkepost. På den måder der mulighed for at spore pakken i speditørens system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hjem.dk. yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

Varens stand, når du sender den retur

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen så medsend venligst denne.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 

Bemærk! Varer der returneres på efterkrav, uden omdeling eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Hjem.dk.

Varen skal sendes til

Hjem.dk
Bergsøesvej 12
8600 Silkeborg
ordrenr.:

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller pakkeshoppen. I denne sammenhæng beder vi dig gøre GLS/Post Nord opmærksom på, at de straks skal returnere varen til Hjem.dk. 
 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Hjem.dk. Det betyder, at du enten kan få varen 
repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Forskellen 
på reklamationsret og garanti kan ses længere nede. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det 
fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden og der er tale om en retmæssig 
reklamation, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, almindelig slidtage eller groft misbrug fra 
brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til 
enhver relevant komponent.

Anvendelse af reklamationsretten
Udfyld gerne vores service-formular, så går ekspeditionen hurtigere .
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Hjem.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse 
med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet 
fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive 
omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Hjem.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig 
emballering.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at varen altid 
skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine 
fragtomkostninger.
Bemærk! Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Hjem.dk. 

Tilbagesendte varer som indeholder fejl:
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Hjem.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af 
kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i 
forbindelse med test og fejlsøgning og vil være oplyst og accepteret inden opkrævning.


Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen 
ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videreproces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 
 

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner. For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige regler og vilkår for Købsgarantien.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på hjem.dk har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn 
• Adresse

• Telefonnummer 
• E-mail adresse 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos www.hjem.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter 
oplysningerne slettes. 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit 
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Nøglemedarbejderne for www.hjem.dk ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Oplysninger afgivet til hjem.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer 
ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos www.hjem.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også 
ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven 
og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.hjem.dk ApS via e-mail info@hjem.dk.

Cookies
På www.hjem.dk ApS anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og 
dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.hjem.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som 
kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det 
forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.hjem.dk 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.01.2019