Handelsbetingelser

Hjem.dk er en e-mærket webshop.
e-mærket er den danske certificeringsordning, der arbejder for tillidsfuld e-handel.
Med e-mærket er du som kunde dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel,
og samtidig bliver Hjem.dk løbende kvalitetssikret af e-mærket jurister, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel.

 

Generelle oplysninger: 

Virksomhedens juridiske navn: www.hjem.dk ApS
CVR: 35251642
Adresse: Bergsøesvej 12, 8600 Silkeborg
E-mail: info@hjem.dk

Betaling:
På Hjem.dk kan der betales med følgende betalingsformer:
Dankort
MasterCard
Visa
Visa Electron
Mobilepay


Når der betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig muligheden for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 
Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. 
Dermed er du også bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.
Data du sender i forbindelse med et køb, der er betalt med et betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dataene. Hverken Hjem.dk eller andre har mulighed for at læse de sendte data. 
Beløbet for varerne du køber, trækkes først, når varerne sendes fra os. 
Derudover kan der aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved gennemførelsen af købet.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Hjem.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. 

Priser
Alle priser på Hjem.dk er i danske kroner og er inkl. 25 % moms og andre mulige afgifter.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende købspris. 
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Priserne er dagspriser. Når du handler med Hjem.dk indgås aftalen på dansk.
 
Sikkerhedsløsninger for kortbetalinger 
Der er en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med køb over nettet.
Følg dette link og læs mere om den nye sikkerhed. 
https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx

 
Afbestillinger:
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling".
Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Afbestilling bør ske inden kl. 15:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Med mindre pakken allerede er afsendt med fragten. 
 
Fragt og bestilling:
På hjem.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os.
Fragtpriserne er angivet således: 
Levering til GLS Pakkeshop - Vælg et GLS udleveringssted                                     39 kr.
Levering til Posthus/Pakkeboks - Vælg en af Post Nords udleveringssteder           49 kr.
Levering til privat adresse - GLS levering direkte til din adresse                             59 kr.
Erhvervs levering - GLS eller Post Nord levering til din arbejdsplads                      39 kr.
Afhentning på adressen                                                                                             0 kr.

Leveringstid:
Leveringstiden fremgår af det enkelte varekort. 
Varer angivet ”På Lager 1-2 Hverdage” sendes samme dag, ved bestilling inden kl. 15.00.
Hvis der bestilles varer med forskellige leveringstider, leverer vi normalt alle varer samlet.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende og offentlige institutioner:
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. 
• Hjem.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. 
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 
• Der på løber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
 
Åbenlyse fejl i pris:
Vi gør opmærksom på, at vi ikke er bundet af prisfejl, hvis det burde stå dig klart, at der er tale om en fejl. Vi gør naturligvis vores bedste for, at der ikke vil ske fejl. 
 
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 90 dages fortrydelsesret, fra den dag du har modtaget varen, når du handler som forbruger hos Hjem.dk. 
Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du skal benytte vores returformular, hvis du ønsker at returnere dine købte varer. 
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale returomkostningerne for at sende varen retur. 
Mærk pakken "Ordre- eller fakturanummer" og vedlæg en kopi af købsfakturaen, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Hjem.dk. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder fx for meget store varer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2500,-

Hjem.dk anbefaler, at varen returneres som pakkepost, så der er mulighed for at spore pakken i speditørens system, og dermed fjerne enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hjem.dk.
Derudover har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udlevering ikke har fundet sted.
 
Varens stand når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at den har været brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. 
Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis den originale emballage er skadet eller mangler gør vi opmærksom på, at, det kan medføre en værdiforringelse. Så medsend venligst denne ubeskadiget, eller kontakt os inden returnering, så vi kan undersøge, hvad emballagen har af betydning for varens værdi, og om det fx er muligt at fremskaffe ny emballage.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vær opmærksom på, at hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget pakken. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Bemærk! Varer der returneres på efterkrav, uden omdeling eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Hjem.dk.
Husk! at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse. 
 
Dine returvarer skal sendes til:
Hjem.dk
Bergsøesvej 12
8600 Silkeborg
ordrenummer:
Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller i pakkeshoppen. 
I denne sammenhæng beder vi dig gøre GLS/Post Nord opmærksom på, at de straks skal returnere varen til Hjem.dk. 

 
Hvis der er noget galt med varen (Reklamationsret)
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Hjem.dk. 
Dette betyder, at du indenfor de 2 år har ret til at få varen repareret, ombyttet, et afslag i prisen eller på pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. 
Ved skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, almindelig slitage eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent
Er der yderligere reklamationsret eller garanti på et produkt, vil det fremgå særskilt ved købet. 

Anvendelse af reklamationsretten
Udfyld vores serviceformular i forbindelse med en reklamation, så går ekspeditionen hurtigere. 
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Hjem.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kunden skal afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen til info@hjem.dk eller ved udfyldelse af serviceformular. 
Reklamationen behandles herefter, og kunden skal ikke foretage sig yderligere før instrukser er givet af Hjem.dk.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Hjem.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
 
Tilbagesendte varer som indeholder fejl:
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Hjem.dk hvor mulige fejl er defineret og angivet af kunden ikke konstateres af Hjem.dk, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning, det vil være oplyst og accepteret inden opkrævning.
Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (GDPR)
For at du kan indgå aftale med os på Hjem.dk har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn 
• Adresse
• Telefonnummer 
• E-mail adresse 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos www.hjem.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Nøglemedarbejderne for www.hjem.dk ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Oplysninger afgivet til Hjem.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos www.hjem.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.hjem.dk ApS via e-mail info@hjem.dk.
 
Cookies
På www.hjem.dk ApS anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, og vi kan herefter ikke anvende cookies uden godkendelse. 

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.hjem.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.hjem.dk  
 
Pricerunners købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunners købsgaranti. Dermed er du sikret på op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb (Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner). 
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, kan du stadig få dit køb sikret gennem købsgarantien. Det eneste du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. 
Det er gratis og tager kun et øjeblik. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti.
Med PriceRunner købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. 
Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. 
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige regler og vilkår for Købsgarantien. Bemærk, at det er Pricerunner og ikke www.Hjem.dk ApS, der er ansvarlige for overholdelse af Pricerunners købsgaranti. 
 


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@hjem.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  
 
Er De i tvivl?

Hvis der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De retter henvendelse til Hjem.dk på info@hjem.dk
 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.08.2021